Algemene voorwaarden Echt Ierland
1. ANVR
Echt Ierland (KvK nr. 52554384) is aangesloten bij de ANVR.
De ANVR hanteert strenge normen voor het lidmaatschap en bevordert de kwaliteit van reizen en informatie daarover. De reizen op deze website worden aangeboden onder de ANVR-Reizigersvoorwaarden (ANVR Reisvoorwaarden voor pakketreizen of ANVR-Boekingsvoorwaarden voor losse reisdiensten en/of Gekoppeld Reisarrangement Voorwaarden) die van toepassing zijn op alle aanbiedingen op deze website tenzij uitdrukkelijk wordt aangegeven dat dit niet het geval is. Klik hier voor het lezen en opslaan van de ANVR-Reizigersvoorwaarden en overige belangrijke informatie. Door het boekingsformulier in te vullen en naar ons retour te sturen bevestig je dat je voor boeking kennis hebt genomen van en akkoord gaat met de specifieke voorwaarden uit de ANVR-Reizigersvoorwaarden die van toepassing zijn op jouw boeking, t.w. de ANVR-Reisvoorwaarden voor pakketreizen of ANVR Boekingsvoorwaarden voor losse reisdiensten en/of Gekoppeld Reisarrangement Voorwaarden en overige ANVR-informatie.
2. Stichting Garantiefonds Reisgelden
Echt Ierland (KvK nr. 52554384) is aangesloten bij SGR. Je kunt dit controleren via www.sgr.nl. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling (www.sgr.nl/garantieregeling) vallen de op deze website gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. Deze SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is dat zijn vooruitbetaalde reisgeld wordt terugbetaald als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen prestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorggedragen voor de terugreis.
Consumentenbijdrage SGR
Sinds 1 februari 2021 betaalt iedere consument die een reis boekt bij een bij SGR aangesloten reisorganisatie € 5 per persoon per boeking. Jarenlang was garantie op je geboekte vakantie gratis, maar ook na de coronacrisis moet het garantiefonds er voor je zijn, zodat je onbezorgd op reis kunt blijven gaan.
3. Calamiteitenfonds
Echt Ierland (KvK nr. 52554384) is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. Deze garantie houdt in dat je als consument die deelneemt aan een door ons georganiseerde reis:
- (een deel van) de reissom terugkrijgt indien wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren;
- de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien wij als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of indien wij vervroegd moeten repatriëren.
Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis.
De kosten voor deelname aan het calamiteitenfonds bedragen € 2,50 per boeking (max. 9 personen). Voor meer informatie kijk je op www.calamiteitenfonds.nl.
De navolgende bepalingen zijn door Echt Ierland zelf vastgesteld. Hierover heeft wat betreft de inhoud van deze artikelen geen overleg plaatsgevonden tussen ANVR en Consumentenbond in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg van de Sociaal-Economische Raad. Behoudens de in de voorwaarden zelf toegestane afwijkingen of toevoegingen kunnen deze eigen bepalingen geen afbreuk doen aan de ANVR Reizigersvoorwaarden en zijn uitsluitend bedoeld als aanvulling op de ANVR-voorwaarden daar waar dat vermeld staat in de ANVR-voorwaarden zelf en/of om de positie van de reiziger verder te versterken.
4. Boekingen
Indien je een reis geboekt hebt via de website, telefonisch of per mail is je boeking definitief. Je krijgt binnen enkele minuten na boeken een bevestigingsmail toegestuurd. Wij zullen hierna de aangevraagde onderdelen van je reis aanvragen bij onze partners (o.a. accommodatie, vlucht en/of autohuur). Wanneer wij de bevestiging hebben ontvangen van onze partner, ontvang je per omgaande de definitieve bevestiging- en factuur.
4.1 Prijsberekening
Het is op dit moment nog niet mogelijk om tijdens het reserveren via ons boekingsformulier de reis aan te passen of te verlengen. Wanneer je dit wenst, maken wij graag een reisvoorstel op maat. Geef dit dan aan in het veld ‘opmerkingen’ in het boekingsformulier. Wij zullen binnen 2 werkdagen contact met je opnemen.
4.2 Reservering/aanvraag
Het kan zijn dat een accommodatie of vlucht op aanvraag is. Dit houdt in dat wij bij de leverancier eerst na moeten gaan of de gewenste kamer beschikbaar is. Het kan voorkomen dat er een accommodatie zoals genoemd in ons dag-tot-dag programma geen beschikbaarheid meer heeft. Wij bieden dan een gelijkwaardig alternatief uit ons aanbod in dezelfde plaats of omgeving aan. De prijs kan hierdoor wijzigen, uiteraard doen wij dit in overleg.
4.3 Reissom
De genoemde prijzen gelden per persoon en zijn gebaseerd op het gebruik van een tweepersoonskamer, tenzij anders aangegeven. Uitzondering hierop zijn boekingen waarbij je gebruik maakt van een eenpersoonskamer, zie reserveringsbevestiging. Een korting op een derde bed wordt berekend over de 2-pk prijs en is alleen mogelijk in de accommodaties waar daadwerkelijk een derde bed op de kamer geplaatst kan worden. De reissom is gebaseerd op prijzen, koersen en belastingen zoals deze op het moment van website publicatie bij Echt Ierland bekend zijn. Echt Ierland behoudt zich het recht voor eventuele verhogingen in deze kosten (bijvoorbeeld veiligheid- en brandstoftoeslagen, toeristenbelasting, etc.) aan je door te berekenen. Echt Ierland behoudt zich tevens het recht voor om tussentijdse prijzen aan te passen in verband met koerswijzigingen.
4.4 Preferenties en essenties
Aan speciale wensen (preferenties) die bij boeking kenbaar worden gemaakt, zal zo veel mogelijk worden voldaan. Of dat lukt is afhankelijk van de uiteindelijke dienstverlener, zoals de hotelier. Aan een preferentie kunnen echter geen rechten worden ontleend. Is een wens zo essentieel dat een reisovereenkomst alleen zal worden gesloten indien vaststaat dat aan deze wens wordt tegemoet gekomen, dan is er sprake van een essentie. Hiervoor worden extra kosten in rekening gebracht.
5. Betalingen
5.1 Reserveringsprocedure en betaling
Als de door je gewenste reis op maat samengesteld is en / of beschikbaar is ontvang je van ons een reserveringsbevestiging. Na deze reserveringsbevestiging en factuur dien je per omgaande een aanbetaling te doen van 40%.
Zes weken, 42 dagen, voor vertrek, ben je verplicht het restantbedrag aan Echt Ierland te voldoen. Indien wij geen tijdige betaling ontvangen behoudt Echt Ierland zich het recht voor, na sommatie, de reisovereenkomst eenzijdig op te zeggen. In dat geval zijn de bepalingen die betrekking hebben op annulering door de reiziger van toepassing en worden als zodanig verrekend. Zie ‘Annuleren’.
Je kunt je reis op verschillende manieren betalen. Allereerst ontvang je een factuur per e-mail met daarin een betaallink. Via deze (tijdelijke) link kun je online (aan)betalen met iDEAL, Creditcard, Bancontact en KBC/CBC-Betaalknop. Let op: wanneer je klikt op de betaallink (begeleidende e-mail van de factuur) en deze niet direct betaalt, maar afsluit, kun je pas na 15 minuten de link weer gebruiken om de betaling te voldoen.
Tevens is het mogelijk om te betalen via een bankoverschrijving. Deze betaling kun je overmaken op rekeningnummer NL62 RABO 0110 4710 75 op naam van Aquaterra Travel B.V. o.v.v. uw klantnummer en factuurnummer.
5.2 In de plaats stelling
Indien een reiziger de reis moet annuleren, bestaat de mogelijkheid van in de plaatstelling. Naast de vaste wijzigingskosten berekenen wij voor het wijzigen van de vlucht de volledige kosten van de vliegreis.
6. Extra kosten
6.1 Reserveringskosten
Echt Ierland berekent € 40 administratiekosten per boeking. Bij annulering van de reis komen deze kosten niet voor restitutie in aanmerking.
6.2 Wijzigingskosten
Echt Ierland berekent € 25 wijzigingskosten indien je wijzigingen wilt doorvoeren in een bestaande boeking.
6.3 Kosten bij een essentie
Voor het plaatsen van een essentie berekenen wij € 25 essentiekosten. Deze kosten komen niet voor restitutie in aanmerking wanneer de essentie niet akkoord wordt gegeven en/of de wanneer de reis wordt geannuleerd.
7. Overig
7.1 Reisdocumenten en gezondheid
Je dient voor Republiek Ierland in het bezit te zijn van een geldig paspoort / identiteitskaart. Sinds 26 juni 2012 dienen kinderen een eigen identiteitsbewijs te hebben. Reizigers die de Nederlandse nationaliteit niet bezitten, dienen zelf bij hun ambassade of consulaat te informeren naar de benodigde grensdocumenten. Voor Noord-Ierland is sinds 1 oktober 2021 een geldig paspoort verplicht. Je dient er zelf voor te zorgen om bij vertrek en tijdens de reis in het bezit te zijn van de benodigde reisdocumenten. Daarbij is het noodzakelijk om tijdig te controleren of de eerder verkregen informatie correct is.
Alle reizigers dienen er daarnaast zelf voor te zorgen dat voorafgaand aan de reis tijdig de benodigde informatie is ingewonnen op het gebied van gezondheid bij een GGD, huisarts of vaccinatiepoli en eventuele vaccinaties zijn verkregen.
7.2Â Reisbescheiden
Je reisbescheiden worden na ontvangst van de volledige betaling, uiterlijk 10 dagen voor vertrek verzonden, tenzij anders gecommuniceerd of indien het een last minute boeking betreft.
NB: bij vliegreizen dien je de vertrektijden altijd zelf te controleren alvorens je je naar de luchthaven begeeft, wellicht zijn er wijzigingen op de vlucht.
8. Autohuur
De hoofdbestuurder van de huurauto dient in het bezit te zijn van een geldige creditcard op het moment van reizen. Zonder geldige creditcard kun je helaas geen auto huren. Je kutn geen auto huren met een creditcard op naam van een familielid of van een kennis.
Chauffeurs tussen 75 en 79 jaar dienen regelmatig te rijden en een gezondheidsverklaring over de laatste 12 maanden van hun huisarts mee te nemen, alsmede een verklaring van hun Nederlandse verzekeringsmaatschappij dat er de laatste 5 jaar schadevrij is gereden. (Beide documenten in het Engels).
Je dient minimaal 1Â jaar in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs. Een internationaal rijbewijs is niet noodzakelijk.
9. Verzekeringen
Omdat de reisorganisator verplicht is de reiziger in geval van nood bijstand te verlenen en dit ernstig bemoeilijkt wordt indien er geen verzekering is afgesloten, raden wij aan een reisverzekering via Echt Ierland af te sluiten. Wij adviseren je ook een annuleringsverzekering af te sluiten. Echt Ierland werkt samen met A.S.R. Verzekeringen. Voor de voorwaarden van A.S.R. verzekeringen en onze verzekeringskaarten zie deze pagina.
10. Annuleren
Indien het nodig is een reis te annuleren, is het verplicht om Echt Ierland hier een schriftelijke bevestiging van te sturen. Je bent Echt Ierland bij annulering de volgende kosten verschuldigd:
Ieder moment wordt er: 100% voor de vlucht en 50% voor overtochten per ferry (tot 2 dagen voor vertrek, behalve DFDS en Irish Ferries altijd 100%) aan annuleringskosten in rekening gebracht. Daarnaast onze reserveringskosten van € 40 per boeking en de eigen bijdrage aan SGR van € 5 per persoon per boeking.
* Bij annulering tot de 42ste kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 30%.
* Bij annulering vanaf de 42ste kalenderdag (inclusief) tot de 28ste kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom.
* Bij annulering vanaf de 28ste kalenderdag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom.
* Bij annulering vanaf de 21ste kalenderdag (inclusief) tot de 14de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom.
* Bij annulering vanaf de 14de kalenderdag (inclusief) tot de 5de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom
* Bij annulering vanaf de 5de kalenderdag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom
* Op de vertrekdatum of later: 100% van de reissom. Voor (deels) ongebruikte reisonderdelen zoals hotelovernachtingen, autohuur en andere diensten wordt geen restitutie verleend. Wij raden je aan om altijd een annuleringsverzekering af te sluiten, zodat u niet voor onnodige kosten komt te staan.
10.1 Afwijkende annuleringsvoorwaarden
* Op lijndienstvluchten wordt na het boeken van het vliegticket 100% annulering- of wijzigingskosten in rekening gebracht. Indien je naam gewijzigd dient te worden of je een andere vlucht wilt boeken, berekenen wij hiervoor € 25 wijzigingskosten per ticket, dit is naast de volledige kosten die de luchtvaartmaatschappij aan Echt Ierland doorberekend.
* Voor de wandelreizen geldt: 4 tot 2 weken vóór de vertrekdag: 60% kosten, 2 tot 1 week vóór de vertrekdag: 80% kosten. Binnen 7 dagen voor vertrek is dit 100%.
11. Niet tevreden?
Ben je niet tevreden of hebt je een klacht of over een geleverde dienst van Echt Ierland of een partner van Echt Ierland? Probeer altijd ter plaatse de klacht op te lossen met de desbetreffende dienstverlener en vraag aan deze persoon om hier melding van te maken bij Echt Ierland. Indien je niet tevreden bent vragen wij je de klacht schriftelijk op papier te laten zetten door de desbetreffende dienstverlener. Na thuiskomst dien je de klacht zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen vier weken, 28 dagen, aan Echt Ierland voor te leggen. Indien wij niet in de gelegenheid worden gesteld jouw klacht te verhelpen, vervalt alle mogelijke aanspraak op eventuele schadevergoeding.
12. Prijswijzigingen en kennelijke fouten
De informatie op onze website wordt met de grootst mogelijke zorgvuldigheid samengesteld. Echt Ierland behoudt zich het recht voor om de op deze website vermelde tarieven, informatie etc. met of zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen. Kennelijke fouten en vergissingen op deze website binden ons niet, noch is Echt Ierland verantwoordelijk voor de gevolgen die hieruit kunnen voortvloeien.
Echt Ierland is een activiteit van Aquaterra Travel B.V.
Handelsregister Utrecht 52554384
BTW nummer NL00850497188B01
IBAN nummer: NL62 RABO 0110 4710 75
BIC-code: RABONL2U