Veelgestelde vragen

Voor en door reizigers

Lees hieronder alles over de meest gestelde vragen. Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op via info@echtierland.nl of via: 035-7200006. 

  • Hoe boek ik mijn reis?

    Alle reizen op deze website zijn eenvoudig te boeken via de button´BOEK DEZE REIS‘. Mocht je een offerte via ons hebben ontvangen, dan kun je de reis gemakkelijk via uw eigen online boekingspagina bevestigen.

  • Wat houdt 'adviesgesprek' in?

    Iedereen is anders, dat weten wij bij Echt Ierland ook. Wil je meer informatie over een bestaande reis uit ons aanbod? Wil je de lengte van een reis of de duur van het verblijf aanpassen? Verblijf je liever in een guesthouse of B&B? Klik dan op de button 'ADVIESGESPREK’ bovenaan de pagina en vul hier je persoonlijke wensen in en/of stel je vragen. Na het versturen nemen wij z.s.m. contact met je op en adviseren je graag over de mogelijkheden voor jouw reis naar het prachtige Ierland.

  • Wanneer ik online, telefonisch of per mail een boeking maak, is mijn reis dan definitief?

    Indien je een reis geboekt hebt via de website, telefonisch, via je eigen boekingspagina of per mail is je boeking definitief. Je krijgt binnen enkele minuten na boeken een bevestigingsmail toegestuurd. Wij zullen hierna de aangevraagde onderdelen van je reis aanvragen bij onze partners (o.a. accommodatie, vlucht en/of autohuur). Bij geen beschikbaarheid, zoeken wij naar gelijkwaardige alternatieven. Wanneer wij alle bevestigingen hebben ontvangen, vaak binnen 2 weken na boeking, ontvang je per omgaande de definitieve bevestiging- en factuur.

  • Hoe lang duurt mijn ‘aanvraag’?

    Wanneer je reis op aanvraag is betekent dit dat niet direct alle accommodaties en-/of vluchten beschikbaar zijn. Dit houdt in dat wij bij de leverancier eerst na moeten gaan of de gewenste kamer beschikbaar is waarna wij ernaar streven dat je binnen 7 werkdagen van ons hoort of- en hoe de aanvraag akkoord is. Het kan voorkomen dat er een accommodatie als genoemd in ons dag-tot-dag programma helaas geen beschikbaarheid meer heeft. Wij bieden dan een gelijkwaardig alternatief uit ons aanbod in dezelfde plaats of omgeving aan. De prijs kan hierdoor wijzigen. Is het een grote wijziging? Dan nemen wij even contact met je op.

  • Hoe kan ik mijn reis betalen?

    Je kunt je reis op verschillende manieren betalen. Allereerst ontvang je een factuur per e-mail met daarin een betaallink. Via deze (tijdelijke) link kun je online (aan)betalen met iDEAL, Creditcard, Bancontact en KBC/CBC-Betaalknop.
    Tevens is het mogelijk om te betalen via een bankoverschrijving. Deze betaling kun je overmaken op rekeningnummer NL62 RABO 0110 4710 75 op naam van Aquaterra Travel B.V. o.v.v. uw klantnummer en factuurnummer.

  • Wanneer moet ik betalen?

    Wij vragen een aanbetaling van 40%. Deze aanbetaling dient te worden voldaan, zodra de gehele reis bevestigd is en je de factuur van ons hebt ontvangen. Uiterlijk 6 weken voor vertrek dient de restantbetaling te worden voldaan. Wanneer je vertrekdatum binnen 6 weken voor vertrek ligt dient de gehele reissom per omgaande voldaan te worden.

  • Ik heb mijn betaling voldaan, ontvang ik hier een bevestiging van?

    Ja, je ontvangt hierbij een korte email ter bevestiging.

  • Kan ik een preferentie doorgeven?

    Speciale wensen (preferenties) kun je altijd bij het boeken van de reis aan ons doorgeven. Wij zullen deze wensen meenemen bij het boeken van alle elementen, zoals een kamer met losse bedden bij onze accommodaties. We kunnen echter nooit garanderen dat de preferentie wordt opgevolgd. Of het lukt is vaak afhankelijk van de uiteindelijke dienstverlener, zoals de hotelier en de mogelijkheden die zij hebben.

  • Welke namen moet ik aanhouden bij het boeken van een reis?

    Je voornaam dient overeen te komen met de 1e naam in je paspoort, ook gebruiken wij de (meisjes/geboorte-) achternaam zoals in paspoort. Controleer dit bij het invullen en na ontvangst van onze bevestiging nauwkeurig.

  • Van welke vluchttijden kan ik uitgaan?

    Wij adviseren en reserveren (indien beschikbaar) de ochtendvlucht vanuit Amsterdam naar Ierland, rond 09.30 uur. Op de terugreis is dit de middagvlucht vanuit Cork/Dublin die rond 17.30 uur naar Amsterdam vertrekt. Voor meer informatie kun je terecht op de pagina over vliegen naar Ierland

  • Hoe ontvang ik mijn reisbescheiden?

    Na het voldoen van de gehele betaling kun je zo'n ca. 4 weken voor vertrek de reisbescheiden inzien op je eigen online boekingspagina.

  • Wanneer in onverwachts niet mee kan op reis, kan iemand dan mijn plek innemen?

    Indien een van reizigers de reis moet annuleren, bestaat de mogelijkheid van een in-de-plaatsstelling. Hiervoor worden kosten in rekening gebracht en dit is mogelijk tot uiterlijk 7 dagen voor vertrek. Voor vluchten gelden vaak andere voorwaarden. Neem contact met ons op, zodat wij de mogelijkheden en kosten voor je in kaart kunnen brengen.

  • Kan ik mijn geboekte reis online wijzigen?

    Nee, je kunt telefonisch of per e-mail contact met ons opnemen om eventuele wijzigingen door te voeren.

  • Waar vind ik meer informatie over verzekeringen?

    Wij raden je dringend aan een goede reis- en annuleringsverzekering af te sluiten voordat je op reis gaat. Op onze website (bij boeking) kun je verzekeringen bijboeken. Uiteraard adviseren wij je graag over de mogelijkheden.

  • Bieden jullie ook reizen aan buiten het aanbod op de website?

    Ja dat doen wij. Veel is mogelijk: onze manier van reizen, maar dan uiteraard helemaal aangepast aan jouw wensen. Neem vrijblijvend contact met ons op.

  • Welke reisdocumenten heb ik nodig?

    Je dient voor het reizen naar Ierland in het bezit te zijn van een geldig paspoort en/of ID-kaart. Reizigers die niet beschikken over de Nederlandse nationaliteit dienen bij hun ambassade of consulaat te informeren naar de benodigde grensdocumenten. Draag er zelf zorg voor dat je in het bezit bent van de juiste reisdocumenten. 

    Voor een bezoek aan Noord-Ierland dien je in het bezit te zijn van een geldig paspoort (geldig tot na verblijf)

  • Is het mogelijk om bij Aer Lingus online in te checken?

    Absoluut en wij raden dat ook zeker aan. Het is mogelijk om online in te checken op de website van Aer Lingus via deze link. Gebruik hiervoor de combinatie van 6 cijfers/letters op je vliegticket (PNR). Inchecken op Schiphol kan natuurlijk ook, wij raden je aan ca. 3 uur van tevoren op de luchthaven te zijn om daar in te checken. In drukke tijden is het aan te raden hier wat meer tijd voor te nemen. 

  • Vanaf en tot welke leeftijd mag ik een auto huren in Ierland?

    Vanaf 23 jaar is het mogelijk om een auto te huren in Ierland. Bestuurders met deze leeftijd kunnen een auto huren in de categorie A, B en E. Je dient minimaal 1 jaar in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs en betaald een toeslag van € 26 per dag (voor jonge bestuurders). Ben je 80 jaar of ouder? Dan is het huren van een auto via Echt Ierland niet mogelijk.

    Chauffeurs tussen 75 en 79 jaar dienen regelmatig te rijden en een gezondheidsverklaring over de laatste 12 maanden van hun huisarts mee te nemen, alsmede een verklaring van hun Nederlandse verzekeringsmaatschappij dat er de laatste 5 jaar schadevrij is gereden. (Beide documenten in het Engels).

    Let op: de hoofdbestuurder dient in het bezit te zijn van een geldige creditcard op het moment van reizen. 

  • Ik heb geen geldige creditcard, kan ik dan een auto huren?

    Nee, zonder geldige creditcard is het helaas niet mogelijk om een auto te huren in Ierland. Wellicht is het dan een idee om met eigen auto te gaan en via ferry's naar Ierland te reizen. Uiteraard bieden wij in dit geval graag de overtochten en accommodaties aan.

  • Hoe zit het met de tolwegen in Ierland?

    De kosten voor het passeren van de tolpoortloze M50 tolweg in Dublin van € 3 per passage worden automatisch in rekening gebracht op je creditcard. Voor de overige tolwegen en de tarieven verwijzen wij je naar de website van de ANWB.

  • Hoe kan ik een claim indienen bij A.S.R. Verzekeringen?

    Je kunt door middel van een online schadeformulier  (Ik kies zelf van a.s.r.)  je schade indienen bij de A.S.R. Verzekeringen. Dit is de makkelijkste weg en het formulier vind je hier

  • Hoe kan ik contact opnemen met Echt Ierland?

    Wij zijn van maandag t/m vrijdag van 10.00 uur tot 17.00 uur bereikbaar op 035-7200006.
    Tevens kun je mailen naar het volgende emailadres: info@echtierland.nl.

  • Is in de wet Kopen op Afstand genoemde bedenktijd ook bij vakantiereizen van toepassing?

    Nee. De zogenoemde bedenktijd die in de wet Kopen op Afstand wordt vermeld is niet van toepassing op reizen die je via onze site, de eigen online boekingspagina of telefonisch bij ons boekt.