Alle reizen op deze website zijn eenvoudig te boeken via de button ‘Direct boeken’. Mocht je een offerte via ons hebben ontvangen, dan kun je de reis gemakkelijk via je eigen online boekingspagina bevestigen.
Veelgestelde vragen
Ons boekingsproces
Iedereen is anders, dat weten wij bij Echt Ierland ook. Wil je meer informatie over een bestaande reis uit ons aanbod? Wil je de lengte van een reis of de duur van het verblijf aanpassen? Verblijf je liever in een guesthouse of B&B? Klik dan op de button ‘Adviesgesprek’ bovenaan de pagina en vul hier je persoonlijke wensen in en/of stel je vragen. Na het versturen nemen wij z.s.m. contact met je op en adviseren je graag over de mogelijkheden voor jouw reis naar het prachtige Ierland.
Wij zijn van maandag t/m vrijdag van 10.00 uur tot 17.00 uur bereikbaar op 035-7200006. Tevens kun je mailen naar het volgende emailadres: info@echtierland.nl.
Speciale wensen (preferenties) kun je altijd bij het boeken van de reis aan ons doorgeven. Wij zullen deze wensen meenemen bij het boeken van alle elementen, zoals een kamer met losse bedden bij onze accommodaties. We kunnen echter nooit garanderen dat de preferentie wordt opgevolgd. Of het lukt is vaak afhankelijk van de uiteindelijke dienstverlener, zoals de hotelier en de mogelijkheden die zij hebben.
Je voornaam dient overeen te komen met de 1e naam in je paspoort, ook gebruiken wij de (meisjes/geboorte-) achternaam zoals in paspoort. Controleer dit bij het invullen en na ontvangst van onze bevestiging nauwkeurig.
Indien je een reis geboekt hebt via de website, telefonisch, via je eigen boekingspagina of per mail is je boeking definitief. Je krijgt binnen enkele minuten na boeken een bevestigingsmail toegestuurd. Wij zullen hierna de aangevraagde onderdelen van je reis aanvragen bij onze partners (o.a. accommodatie, vlucht en/of autohuur). Bij geen beschikbaarheid, zoeken wij naar gelijkwaardige alternatieven. Wanneer wij alle bevestigingen hebben ontvangen, vaak binnen 2 weken na boeking, ontvang je per omgaande de definitieve bevestiging- en factuur.
Al onze reizen zijn op aanvraag. Wanneer je reis op aanvraag is betekent dit dat wij na ontvangst van de boeking bij onze leveranciers de kamers en eventueel huurauto en vluchten regelen. Wij streven ernaar om binnen 2 weken de reis helemaal rond te hebben. Het kan voorkomen dat er een accommodatie als genoemd in ons dag-tot-dag programma geen beschikbaarheid meer heeft. Wij bieden dan een gelijkwaardig alternatief uit ons aanbod in dezelfde plaats of omgeving aan. De prijs kan hierdoor wijzigen. Is het een grote wijziging? Dan nemen wij even contact met je op. Dat een reis op aanvraag is wil overigens niet zeggen dat het geen definitieve boeking is. Een online gemaakte boeking, zowel via onze website als de persoonlijke offertepagina, geldt altijd als een definitieve boeking zodra er akkoord is gegaan met onze algemene voorwaarden.
Je kunt je reis op verschillende manieren betalen. Allereerst ontvang je een factuur per e-mail met daarin een betaallink. Via deze (tijdelijke) link kun je online (aan)betalen met iDEAL, Creditcard, Bancontact en KBC/CBC-Betaalknop. Tevens is het mogelijk om te betalen via een bankoverschrijving. Deze betaling kun je overmaken op rekeningnummer NL62 RABO 0110 4710 75 op naam van Aquaterra Travel B.V. o.v.v. uw klantnummer en factuurnummer.
Ja, je ontvangt hierbij een korte email ter bevestiging.
Na het voldoen van de gehele betaling kun je zo’n ca. 4 weken voor vertrek de reisbescheiden inzien op je eigen online boekingspagina.
Nee, je kunt telefonisch of per e-mail contact met ons opnemen om eventuele wijzigingen door te voeren.
Indien een van reizigers de reis moet annuleren, bestaat de mogelijkheid van een in-de-plaatsstelling. Hiervoor worden kosten in rekening gebracht en dit is mogelijk tot uiterlijk 7 dagen voor vertrek. Voor vluchten gelden vaak andere voorwaarden. Neem contact met ons op, zodat wij de mogelijkheden en kosten voor je in kaart kunnen brengen.
Onze reizen
Ja dat doen wij. Veel is mogelijk: onze manier van reizen, maar dan uiteraard helemaal aangepast aan jouw wensen. Neem vrijblijvend contact met ons op.
Wij adviseren en reserveren (indien beschikbaar) de ochtendvlucht vanuit Amsterdam naar Ierland, rond 09.30 uur. Op de terugreis is dit de middagvlucht vanuit Cork/Dublin die rond 17.30 uur naar Amsterdam vertrekt. Voor meer informatie kun je terecht op de pagina over vliegen naar Ierland.
Absoluut en wij raden dat ook zeker aan. Het is mogelijk om online in te checken op de website van Aer Lingus via deze link. Gebruik hiervoor de combinatie van 6 cijfers/letters op je vliegticket (PNR). Inchecken op Schiphol kan natuurlijk ook, wij raden je aan ca. 3 uur van tevoren op de luchthaven te zijn om daar in te checken. In drukke tijden is het aan te raden hier wat meer tijd voor te nemen.
Je dient voor het reizen naar Ierland in het bezit te zijn van een geldig paspoort en/of ID-kaart. Reizigers die niet beschikken over de Nederlandse nationaliteit dienen bij hun ambassade of consulaat te informeren naar de benodigde grensdocumenten. Draag er zelf zorg voor dat je in het bezit bent van de juiste reisdocumenten.
Voor een bezoek aan Noord-Ierland dien je in het bezit te zijn van een geldig paspoort (geldig tot na verblijf). Vanaf 2 april 2025 is een ETA verplicht voor reizen naar Noord-Ierland voor reizigers zonder visumplicht.
Vanaf 23 jaar is het mogelijk om een auto te huren in Ierland. Bestuurders met deze leeftijd kunnen een auto huren in de categorie A, B en E. Je dient minimaal 1 jaar in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs en betaald een toeslag van € 26 per dag (voor jonge bestuurders). Ben je 80 jaar of ouder? Dan is het huren van een auto via Echt Ierland niet mogelijk.
Chauffeurs tussen 75 en 79 jaar dienen regelmatig te rijden en een gezondheidsverklaring over de laatste 12 maanden van hun huisarts mee te nemen, alsmede een verklaring van hun Nederlandse verzekeringsmaatschappij dat er de laatste 5 jaar schadevrij is gereden. (Beide documenten in het Engels).
Let op: de hoofdbestuurder dient in het bezit te zijn van een geldige creditcard op het moment van reizen.
Nee. De zogenoemde bedenktijd die in de wet Kopen op Afstand wordt vermeld is niet van toepassing op reizen die je via onze site, de eigen online boekingspagina of telefonisch bij ons boekt.
Overig
Wij raden je dringend aan een goede reis- en annuleringsverzekering af te sluiten voordat je op reis gaat. Op onze website (bij boeking) kun je verzekeringen bijboeken. Uiteraard adviseren wij je graag over de mogelijkheden.
Je kunt door middel van een online schadeformulier  (Ik kies zelf van a.s.r.) je schade indienen bij de A.S.R. Verzekeringen. Dit is de makkelijkste weg en het formulier vind je hier.